Kazk

Kazk

Kazk
Küsib: Antti Sinitsyn
Fotod: Johann3000
Kõigepealt ehk räägid natukene endast? Selline üldine mula…

20 sain paar kuud tagasi ja praegu oli vaba aasta mul, põhimõtteliselt. Lõpetasin eelmine aasta keskkooli ära. VHK.

Võtsingi vaba aasta selleks, et muusikaga tegeleda. Eelmisel suvel töötasin kohvikus ja tegin ikka mussi aga kuidagi ei jäänud piisavalt seda vaba aega. Suvel lähed ikka peale tööd välja ja seetõttu võtsingi julge otsuse vastu ja ütlesin kindlast sissetulekust ära, kuna siis oleks rohkem aega iseenda pushimiseks. Mitte, et hakkaks otseselt elatist teenima plaatide mängimisega, vaid näeks ennast rohkem. Siiani olen selle vaba aasta otsusega väga rahule jäänud.

Kuidas sa sellel vabal aastal toime tulid finantsiliselt?

Hakkasingi plaadimängimisi sebima endale igast august, kust sai. Alustasin firma pidudel plaatide mängimisest.

Üks Vabanduse tööline nägi, et ma mängisin seal ning hakkas edaspidi mind kutsuma sinna. Keegi pidi seda hommikust viiest-kaheksani auku täitma ja mul ei olnud probleemi sellega! Niimoodi nagu läkski.

Et siis suhteliselt kiirelt said alguses raja peale?

No alguses ikka oli päris konarlik. See ongi see, et mida rohkem sa iseennast surud ja teed ennast märgatavamaks, siis pole nii raske.

Millal sa muusika produtseerimisega alustasid?

See algas peale seda, kui meie death metal band “Into Salvation” lahku läks. Mingitsugust väljundit oli mul vaja. Hakkasingi siis alguses Fruityloopsiga elektro-lugusid tegema. Kuna mu vanemad on väga disko ja hausi lembelised, siis mul endal on ka see tunne terve elu sees põksunud. Kuidagi loomulikult läks asi sinna raja peale.

Rääkides sellest death metali bändist, siis kas sa suutsid sealt midagi kaasa ka võtta oma praegusesse loomingusse?

Ma olen mõelnud küll selle peale. Proovinud otsida neid nüansse. Võib-olla see küll, et tihtipeale on probleem loo ühtse kompositsiooni leidmine. Hästi palju muutub loo jooksul, mitte pole lihtsalt klassikaline ülesehitus. Et äkki see olekski vastus: muutuvus ja hästi palju nüansse sisse tuua. Mida aeg edasi, seda rohkem sa ikkagi oskad viimistleda neid lugusid niimoodi, et nad ei ole enam segased, vaid ühtse näoga.

Oota, aga mida sa seal metali bändis ikkagi tegid?

Laulsin, nii palju kui seda laumiseks saab nimetada.

Seal bändis oli kindlasti mingisuguse tagamõttega lüürika. Kas hausi kuulamisel võib ka leida mingi sügavama mõtte?

Kindlasti! Seal metali bändis oli lüürika selline… leegitsev noorus ja alati oli kerge poliitiline tagamõte. Haus põhimõtteliselt sündis tegelikult latiino ja mustanahaliste gei klubis, tänu sellele on hausil vabaduse ja vabameelsuse sõnum ma arvankülge poogitud juba oma sünnist.

Kazk

Miks hausi lood nii pikad on?

Esiteks ehk sellepärast, et kui sa neid lugusid mixid, siis on parem üleminekuid teha. Lood on ülidselt üsna sama ülesehitusega, kus lugu on pidevas kasvamises. Kui tuleb loo vahetus, siis see on seda sujuvam teha. Järsult üle minnes muutub tantsupõrandal see tunnetus. Saad aru, et uus asi tuleb sisse. See’p see ongi, et pigem võtaks aega ja läheks sujuvamalt üle.

Hausilood jäävad üldiselt sinna 120 BPM-i (beats per minute) kanti. Ma tihtipeale mõtlen, et näiteks indie-muusika diskoril on ikka jõle raske üleminekuid teha, kuna laulude tempo on nii varieeruv.

Oleneb mängustiilist. Minuarust ongi lahe see, et mida rohkem sa suudad erinevat muusikat kokku mixida, seda ägedam sa oled. Nõuab skilli! Haussi mixida on… mitte kerge aga kui saad endale põhitõed selgeks, pole edasi väga keeruline.

Mängid sa ise ka midagi hausist erinevat?

Muidugi! Diskos, näiteks, on üsna raske üleminekuid teha. Need on lindistatud live-bändidega ja see tempo on üsna muutuv. Et seda tempot ühtlaseks saada miximiseks, on üsna keeruline. Kuskil suvalises kohas tuleb mingi tromboon sisse ja… See vajab rohkem tähelepanu.

Rääkides sinu lugudest. Palju sa neid teinud oled?

Ma arvan, et vist 12 kanti… Oota.

Kontrollib Soundcloudist järgi.

19.

Päris palju… Tundub nagu viimane aeg midagi välja anda?

Täiega tahaks midagi välja anda! Mõndade plaadifirmadega mingid jutud käivad. Aga ma ei taha midagi poolikuna välja anda, ikka korraliku! Et ma pigem olen ettevaatlik.

Ehk siis need plaadifirmad oleksid sinuga nõus käppa lööma aga sina veel mõtled sellele?

Põhimõtteliselt küll, jah! Ma arvan, et sellega tasub ettevaatlik olla. Tänapäeval on võimalik päris kergelt asju enda jaoks metsa keerata. Mul on juba paar labelit olnud, kellega on täitsa diiliks läinud, aga see kuidas nad asju ajavad… Pead ikka jälgima, et nad võtaksid asja tõsiselt, mitte et jääks soiku.

Juhul, kui sa teeksid mõne labeliga lepingu ära ja peaksid midagi välja andma, kas sa koostaksid nullist lood või näiteks paneksid mõne praeguse Soundcloudis ilmunud loo ka sisse?

Ja, kindlasti! Kasutaks pigem uut materjali, nende vastu on palju huvi ka välja näidatud.

Kas need praegused uued lood on tehtud mõttega, et kui sa annad midagi välja, siis need võiksid kindlasti sees olla?

Kui ma hakkasin neid tegema, siis seda mõtet ei olnud. Pigem see, et kuna nende vastu on huvi olnud, siis tunduks see loogiline samm olevat.

On neil lauludel mingisugune seos ka või lihtsalt singlid?

Lihtsalt singlid. Neil mingit läbivat motiivi pole. Ei ole osa suuremast tervikust. Kõik on mingi erineva hetke ajendil tehtud.

Kas sa teed need laulud ühe istumisega ära või kuidas?

Ühe loo tegemine võtab mul umbes pool kuud aega. Sulle tundub, et saad mingi loo valmis, kuulad seda ja saad aru, et midagi on puudu. Tavaliselt ma siis kustutan kõik ära ja hakkan nullist uuesti peale. Kui nulli tagasiminna, siis vaatad asjale uue, värske pilguga.

Et lugu viimistleda ja korrigeerida tuleb seda uuesti ja uuesti üle kuulata. Kas see sulle pikapeale viskab kopa ette?

Kui see hakkab pinda käima, siis saan aru, et tegelikult on sitt lugu. Jõudes punktini, kus ma võin seda lugu ise vabalt kuulata, siis saan aru, et see kõlab peaaegu nagu päris lugu. Lugude tegemine ongi, et kuulad, krutid ja siis 10x veel.

Lil Wayne kuulab vabal ajal enda muusikat. Kas sa kuulad enda muusikat vabal ajal?

Oota, ma mõtlen, kuidas ma ei kõlaks nagu douchebag… Ikka kuulan! Kuulan ikka üle, et lood ei hakkaks ennast kordama. Kui saad uue loo valmis, siis ikka kuulad vanad ka üle, et need ei kõlaks liiga ühtemoodi.

Mulle lõi pähe praegu üks detailne küsimus. Et see “Pseudo habits”… See lihtsalt lõppeb ära.

Mmm.. Jah.

On see poolik või tahtlik?

See on tahtlikult. Isegi ei oska öelda, miks… Tegemise käigus tundus see huvitav lüke. Võib-olla mõtlesin seda, et kui see järsku ära lõppeb, siis see on põnev, aga võibolla ei ole ka.

Millega sa muusikat teed?

Ableton, MIDI klaver, sämplid. Kui hakkad uut projekti tegema, siis süvened sellesse nii sisse. Võtad näiteks mõne sündisoundi, sämpeldad seda, krutid ja ühel hetkel saad aru, et kell on 5 hommikul ja pead varsti tööle minema.

Oled kunagi mõelnud mõnda muud zanrit proovida?

Eluunistus on üks korralik nutu-soulilugu ära teha. Orkestriga ja naisvokaaliga. Aga ma kardan, et sinna läheb veel aega.

Tundub, et see intekas juba ületab määratud lehtede arvu. Lõpusõnu?

Tänaks, et inimsed on olnud toetavad ja positiivsed. See on ülisuper! Inimesed tulevad ja ütlevad, et ägedalt teed… Väga lahe! Sõbrad on ka alati tublisti innustanud ja aidanud igat moodi. Tegelikult oled mingi suvaline tüüp, kes omaette kodus nokitseb arvuti taga, siiamaani. Madis (Nestor) tuleb ja postitab loo oma blogisse (www.biit.me) ja lisab mixteipi (thismixtape.com/2011/madis-nestor), tuus. Olen äärmiselt tänulik kõige eest!

Kuula Andrease loomingut: www.soundcloud.com/kazk

Kazk